Skip to content

Zet je marketing in het zonnetje – 4 tips

De zomer is de periode bij uitstek om je marketingstrategie creatief aan te pakken. Verras je klanten en prospects met een verfrissende insteek. Dit is het seizoen waar ze het meest ontspannen zijn en openstaan om nieuwe dingen te proberen. Met de volgende 4 zomertips trek je klanten en prospects over de streep en boost je je verkoop.

1. Breng de zon in je content

Warme temperaturen, vakantiesfeer, terrasjesweer, ijsjes, zomerkleedjes… Laat je inspireren door de typische activiteiten van de zomer om nieuwe content te creëren. Betrek bijvoorbeeld je volgers op sociale media bij een zonnige wedstrijd of deelactie. Maak je nieuwe blogs of video’s over je producten of diensten, geef ze dan een zomers karakter. Of actualiseer je bestaande content door te refereren aan activiteiten, grote sportevenementen, muziekfestivals,… eigen aan een zonnige zomer. Stel dat het weer dan toch tegenvalt, dan laat je tenminste je klanten dromen van de zon.  

2. Organiseer evenementen in de buitenlucht

Na een lang en regenachtig voorjaar met veel binnen zitten, verlangt iedereen naar buiten. Organiseer je een evenement, doe dat dan zeker in de buitenlucht. Nodig je klanten uit op een buitenactiviteit. Barbecues, picknicks, festivals of gewoon een wandeling of fietstocht, gevolgd door een drankje: er zijn tal van mogelijkheden. Promoot je evenement via sociale media en andere kanalen en bereik zo een groter publiek en nieuwe klanten.

3. Gebruik seizoenskortingen

Je klanten extra aanmoedigen om te kopen tijdens de zomer? Gebruik seizoenskortingen. Je kan werken met traditionele zomerkortingen of origineel uit de hoek komen en inspelen op de actualiteit. Geef een korting zo hoog als de maximumtemperatuur van de dag bijvoorbeeld. Of een 2+1 gratis als het meer dan 25 graden is. Wees creatief! Promoot die acties via je social media, website, mailings,… en boost je verkoop.

4. Investeer in een zomercampagne

Met een creatieve zomerse advertentiecampagne bereik je een breder publiek. Vaak is het wat rustiger in het medialandschap en gaan de klassieke adverteerders in zomerslaap. Daardoor vallen jouw advertenties des te meer op. Opteer voor een specifieke campagne rond een zomers thema. Of zet advertenties in om de zomerse content, evenementen of kortingen waarover we het hiervoor hadden, extra onder de aandacht te brengen bij een nieuwe doelgroep.

Conclusie

De zomer is een top seizoen om je marketingactiviteiten een verfrissende insteek te geven en zo meer betrokkenheid, visibiliteit en verkoop te genereren. Met deze 4 tips zetten we je al op weg. Wil je graag meer informatie of heb je nood aan advies en ondersteuning? Contacteer ons. We staan voor je klaar.

Join onze nieuwsbrief

Praktische Instagram tips & tricks, freebies, acties en nog zoveel meer.